תצפית הר בנטל

תצפית הבנטל,

הר בנטל המתנשא לגובה של 1,165 מטרים מעל פני הים, הוא הר געש כבוי המהווה חלק מקו התלים הישראלי. מדרום לו נמצא הר אביטל עם שלל האנטנות שבראשו. שני ההרים הם לוע של הר געש אחד ונכללים בשמורת טבע "אביטל-בנטל". רכס הרים זה הוא בעל חשיבות גבוהה לביטחון המדינה, ובמיוחד בכל הקשור לאיסוף המודיעין.

הר בנטל הוא, כאמור, חלק משרשרת של הרי געש הפרושים לאורך הגבול בין ישראל לסוריה. ההר בנוי טוף ובזלת. בתקופת ההתפרצויות הגעשיות בגולן, נסתם לוע הר הגעש והלבה הגועשת שחיפשה דרך לצאת, פרצה פתח יציאה, במקום מראש ההר, במדרון המערבי של ההר.
שמו העברי של הר בנטל נולד כתוצאה מפער הגבהים לשכנו הר אביטל, הגבוה ממנו (1,204 מטר). בערבית נקרא ההר תל אל-ע'ראם ופירוש שמו "תל האהוב" או "תל האהבה העזה". למרגלות הר בנטל שוכן קיבוץ מרום גולן, בכור היישובים בגולן, הממוקם בתוך לוע הר הגעש. לאחר מלחמת ששת הימים התיישבו מקימי קיבוץ מרום גולן בפרברי העיירה קוניטרה, שננטשה מכל תושביה. ב-1972 עברו חברי המשק לנקודת הקבע הנמצאת בצידו המערבי של הר בנטל.

בפסגת ההר
שביל העלייה למצפה מקושט בפסלי פלדה של הפסל ההולנדי יופ דה-יונג, חבר קיבוץ מרום גולן. בפסגת ההר בית הקפה Coffee ענן ולידו מוצב צה"לי, שנבנה על מוצב סורי שקדם לו.
נחמד לסייר בתוך המוצב (צריך פנס).

הר בנטל משמש נקודת תצפית מצוינת לעבר סוריה, מורדות החרמון וצפון הגולן. בימים של ראות טובה ניתן לראות את חוות טורבינות הרוח שעל הר בני רסן. את בסיס האו"ם עם המבנים הלבנים. זהו בסיס של כוח האו"ם – אונדוף, שחייליו מפקחים על הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה, שנחתם אחרי מלחמת יום הכיפורים.
סמוך לבסיס האו"ם נמצא מעבר הגבול היחיד בין ישראל לסוריה, המשמש בעיקר למעבר דרוזים וחיילי או"ם. מעט שמאלה מהמחנה ומעבר לשטחים החקלאים נראים שרידיה של העיירה קוניטרה.
שביל טיולים המסומן באדום וגם שביל הגולן מובילים מראש ההר (ליד מבנה השירותים) אל מאגר בנטל הסמוך.

ברכת רם

ברכת רם, נחבאת בינות הגבעות בצפון רמת הגולן נמצאת בלב אחד האזורים הגשומים ביותר בארץ. הגשמים העזים האלה מאפשרים צמיחתו של יער אמיתי, מאלה הנדירים

מצפה קוניטרה

מצפה קוניטרה – רונן, גבולות היסטוריים, משטחים בגווני ירוק וחום ומבנים חדשים לצד ישנים. זה הנוף עוצר הנשימה הנשקף ממצפה עמק קוניטרה. המקום מספק תצפית

תצפית הר בנטל

תצפית הבנטל, הר בנטל המתנשא לגובה של 1,165 מטרים מעל פני הים, הוא הר געש כבוי המהווה חלק מקו התלים הישראלי. מדרום לו נמצא הר

תל שיפון חטיבה 679

קרב על תל שיפון צומת נפח, למרגלות תל שיפון, הוא המפתח לכיבוש מרכז הגולן. כיבוש הצומת פותח את הדרך אל הירדן. בליל ה-6 באוקטובר, פרצו